- Modtagne Tak: 0
Motor går ujævnt - røg fra udstødningen
- Martin253@fscdk
- Emne forfatter
- Ny i forum
Less
Mere
23 aug 2021 12:44 #489
af Martin253@fscdk
Motor går ujævnt - røg fra udstødningen blev oprettet af Martin253@fscdk
Hej alle I Fiat-kloge!
I et stykke tid har motoren startet på tre cylindre, den fjerde kommer dog hurtigt med. Et af tændrørene er sort og fedtet. Hidtil har den ikke brugt olie.
Lige i dag - på en 50 km tur - synes jeg motoren i stigende grad gik ujævnt, som om en af cylindrene ikke var helt med, men heller ikke helt væk.Det hele vibrerer - igen fra motoren - ved tomgang. Og så kommer der pludselig synlig røg ud af udstødningen.
Jeg tænker det er stempler eller stempelringe - eller hvad? Lyder det rigtigt?
Der var lige en der foreslog mig at skifte tændrør først, og se om det kunne hjælpe...
i øvrigt: CS1 med 1800-motor, som hidtil har gået rigtig godt.
martin
I et stykke tid har motoren startet på tre cylindre, den fjerde kommer dog hurtigt med. Et af tændrørene er sort og fedtet. Hidtil har den ikke brugt olie.
Lige i dag - på en 50 km tur - synes jeg motoren i stigende grad gik ujævnt, som om en af cylindrene ikke var helt med, men heller ikke helt væk.Det hele vibrerer - igen fra motoren - ved tomgang. Og så kommer der pludselig synlig røg ud af udstødningen.
Jeg tænker det er stempler eller stempelringe - eller hvad? Lyder det rigtigt?
Der var lige en der foreslog mig at skifte tændrør først, og se om det kunne hjælpe...
i øvrigt: CS1 med 1800-motor, som hidtil har gået rigtig godt.
martin
Venligst Log på for at deltage i samtalen
23 aug 2021 13:12 #490
af Flemming
Besvaret af Flemming på emne Motor går ujævnt - røg fra udstødningen
Hej Martin
Er røgen sort/blå eller hvid?
Det er sandsynligvis toppakningen, når den starter på 3 cyl. tyder det på at der er fugt i forbrændingskammeret. Hvid røg er vand, sort/blå olie.
Er røgen sort/blå eller hvid?
Det er sandsynligvis toppakningen, når den starter på 3 cyl. tyder det på at der er fugt i forbrændingskammeret. Hvid røg er vand, sort/blå olie.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Moderatorer: Flemming
Tid til at oprette siden: 0.195 sekunder