- Modtagne Tak: 0
HJÆLP, Fiat stinker
- Thomas262@fscdk
- Emne forfatter
- Ny i forum
Less
Mere
10 apr 2023 08:39 - 10 apr 2023 11:00 #535
af Thomas262@fscdk
HJÆLP, Fiat stinker blev oprettet af Thomas262@fscdk
Hej Alle
Har gravet Fiat'en frem fra vinterhi. Kan erindre at den kørte men lugtede en del af udstødning/ olie da jeg satte den i hi.
Nu syntes jeg det er blevet endnu være, den stinker så meget at jeg ikke kan holde ud at køre i den.
Jeg har umiddelbart konstateret at den mest afskyelige lugt kommer fra olieudluftningen.
Jeg tænker at det kan skyldes underkrompression. har tjekket kompressionen til 11.5-10.5-11,3-11,4.
Kan den smule på cylinder 2 resultere i så fæl en stank?
har 4 nye tændrør med elektronisk tænding, dobbelt weber karburatorer.
Vil høre om der er nogen der har tid til en gennemgang af stinkmobilen?
MVH Thomas
Har gravet Fiat'en frem fra vinterhi. Kan erindre at den kørte men lugtede en del af udstødning/ olie da jeg satte den i hi.
Nu syntes jeg det er blevet endnu være, den stinker så meget at jeg ikke kan holde ud at køre i den.
Jeg har umiddelbart konstateret at den mest afskyelige lugt kommer fra olieudluftningen.
Jeg tænker at det kan skyldes underkrompression. har tjekket kompressionen til 11.5-10.5-11,3-11,4.
Kan den smule på cylinder 2 resultere i så fæl en stank?
har 4 nye tændrør med elektronisk tænding, dobbelt weber karburatorer.
Vil høre om der er nogen der har tid til en gennemgang af stinkmobilen?
MVH Thomas
Sidste redigering: 10 apr 2023 11:00 ved Thomas262@fscdk.
Venligst Log på for at deltage i samtalen
10 apr 2023 11:12 #536
af Flemming
Besvaret af Flemming på emne HJÆLP, Fiat stinker
Kompressionen er fin, ikke noget der. Og krumtaphus-udluftningen bør gå retur til luftfiltret, men den slange er måske revnet?
Mest sandsynligt er det at du skal have skiftet "paraplyer"/ventilstammetætningshætter, eller hvad de nu kaldes, de smuldrer med tiden. Det hjalp i hvert fald gevaldigt på min.
M.v.h. Flemming
Mest sandsynligt er det at du skal have skiftet "paraplyer"/ventilstammetætningshætter, eller hvad de nu kaldes, de smuldrer med tiden. Det hjalp i hvert fald gevaldigt på min.
M.v.h. Flemming
Venligst Log på for at deltage i samtalen
Moderatorer: Flemming
Tid til at oprette siden: 0.227 sekunder